Friday, March 28, 2008

Flammen & Citronen


»Det pæneste man kan sige om denne film, hvis det er pænt, er at den hylder det naive historiesyn; i forsøg i det mere dybsindige, henfalder den til det kedeligt ubegribelige. Et neonationalistisk panoptikon af overvejende papfigurer, der vil egne sig til aftenunderholdning ved Dansk Folkepartis og Venstres landsmøder. Rent bortset fra at cirka en tredjedel af dialogen ikke er til at forstå, fordi spillerne ikke artikulerer hensigtsmæssigt.« 
Georg Metz i Information

7 Comments:

Blogger Lasse said...

Ja den læste jeg godt - av for søren!
GM er jo meget meget god til at revse - ja det er jo faktisk det han gør bedst, der jo tale om skrifter af opbyggelig karakter. Jeg ved ikke hvor godt jeg syntes GM egner sig til at anmelde film?

Her stoler mere på Jon Bang Carlsen fra DRs Filmland.( og han giver den 4 af 6 hvilket vel er ret højt i sådan en genre - når det er på dansk vel om mærket.)

Hvor om alting er SKAL den ses.

12:47 pm  
Blogger Mikkel said...

Helt enig. Men den kommer nok ikke til Lüleå Statskinografiske Auditorium lige med det første.

5:20 pm  
Blogger anon said...

Word Verification: magmus

Jeg måtte bare fortelle det!

6:10 pm  
Blogger mrtn said...

Jeg bemerker at de bruker det samme generiske episke korverket i denne filmen som de bruker i alle actionfilm etter THE ROCK - A JERRY BRUCKHEIMER PRODUCTION. Litt sånn Carmina Burana, et par løsrevne dialogbruddstykker som høres tøffe ut og så utdrag fra hver eneste actionscene i filmen.

2:59 pm  
Blogger Eirik said...

jeg spiser helst brunost

7:56 pm  
Blogger Mikkel said...

Jaha.

8:10 pm  
Anonymous bærum said...

Har kun læst WAs anmeldelse, og den er da nogenlunde positiv. GM gør den givetvis uret ved at indskrive den i "Kulturkampen", men nu har jeg jo ikke set filmen .. men den kommer sikkert herop på et tidspunkt.

2:19 pm  

Post a Comment

<< Home