Wednesday, September 05, 2007

Voldtekst

Av og til er jeg naget av tvil. Av og til tenker jeg at jeg kanskje dømmer FrP litt for hardt, litt for raskt. Jeg tenker at jeg kanskje avfeier FrP for automatisk, uten å gå deres politiske synspunkter nærmere etter i sømmene.

Når det skjer leser jeg hva FrP selv har å si. Jeg lar tvilen komme dem til gode. Og hva skjer? Ikke bare bekreftes mine verste fordommer, det kan faktisk se ut som om jeg har vært for mild i min dom.

Valgavisen ValgFremskritt for Hordaland har oppsiktsvekkende nytt om Fremskrittspartiets nestleder, Per Sandberg:

Gullkorn fra artikkelen:

”Med dagens innvandringspolitikk, hvor man nærmest ukritisk slipper inn asylsøkere og lar dem spasere ut i det norske samfunnet fra dag en, er det ikke tvil om at vi utsetter oss for en potensiell fare i form av tyverier, drap, voldtekt, og i verste fall terrorangrep.”

”Ved å gjennomføre FrPs krav om lukkete asylmottak, vil nyankomne asylsøkere umiddelbart føres til mottaket, uten å få muligheten til å bevege seg fritt i samfunnet. Ved de lukkede mottakene vil de få en varm seng, mat, helsetilsyn og fritidstilbud i trygge omgivelser.”

6 Comments:

Anonymous børvis said...

ååååååååååååååå KJEMPEKOMPIS

10:45 am  
Blogger mrtn said...

Jg r mlls

11:35 am  
Blogger Sara said...

Nå har frp fått god konkurranse fra Høyres Toril Fiskerstrand, som jo er drittlei negre og pakistanere.

9:15 am  
Blogger mrtn said...

Ja, det er herlig på høyresiden, dere. Og på vestkanten: Man lever gjennomsnittlig 7 år lengre vest for Akerselva.

1:25 pm  
Anonymous Cecilie (B) said...

FRP skriver med fet skrift for å fremhever VIKTIGE argumenter på hjemmekosen sin. Det er nesten litt søtt synes jeg. Røyk 10 sigg på rappen, klin på litt knallrød laibik, hev stemmen på de fete ordene, og kjenn på en uhyrlig skummel Siv/deg splittelse. Uhhuuuu! Klar for halloween? :D

Så disser de SV og rødgrønt i overskrifter allerede på forsiden. (Ingen av de andre partiene gjør noe lignende) Fantastisk lavmåls, men ikke fullt så sjarmerende.

Jeg er redd...

5:23 am  
Blogger Jozef K. said...

Sandberg er ikke en mann som imponerer med intellektuell kjølighet i sine analyser. Dette er jo god gammeldags rasisme, særlig godt innpakket er den heller ikke.

6:47 pm  

Post a Comment

<< Home