Thursday, November 03, 2005

Tales from the kitchen V

Dear readers,

Something ghastly happened in the kitchen today. My attempts at learning how to cook traditional Finnmärscker cuisine ended in my kitchen floor being covered in what can only be described as formaldehyde and intestine. Imagine my horror.

And yes, it really is human intestine. I screamed and threw fishcakes and gravy everywhere, but luckily I had the inner calm to document the event photographically for your viewing pleasure:

Labels:

10 Comments:

Anonymous Maniac said...

Jæla synd det der... Hadde aldri trodd at NOE dere hadde klart å legge ut her skulle gi meg den sørgelige klumpen i magen... Men, så er jeg en lidenskapelig samler av mye rart. Har noen lopper på på en flaske Absolutt..-Skal jeg sende et par i posten? De tar liten plass og om de havner på gulvet, og så finner du de ikke igjen. So, - no loss liksom. Luddi?

MVH Cecilie (Fra gamledager i byen mellom fjellene, hun høye, med østerisk militær hatt og lårkort skinnskjørt, ikke fullt så sær som før, men like nevrotisk ;))

P.s Tjekt å sjå dykk!

2:45 am  
Blogger Sara said...

Cecilie-og-Ingjerd Cecilie? Ellers gir jeg opp. Lopper sendes helst i den vodkaen de oppbevares i:)

7:49 am  
Anonymous maniac said...

Blir man glemt så lett??? ;)
Hun som bodde på toppen av høyden vettu... hatten jeg refererte til var en vi begge fikk etter et noe slurvete oppdrag på Tekniker kroen. Kommanigjen! skjerpings!

Den lille slanten med vodka og ca 10 lopper er fet å ha til en evt ubuden gjest. Venter fortsatt på rette anledning...

4:48 pm  
Blogger Sara said...

Det var en luftwaffe hatt. Klart jeg husker deg, ble bare forvirret av det der med østerrike:)Det var ikke tekniker kroen heller, frk.

Hva driver du med?

6:09 pm  
Anonymous maniac said...

Mystisk..Jeg møtte tilfeldigvis en krigs effekt freak på bydn en halloween natt i fjor,og han ga meg lange leksjoner om den hatten og historien osv.., men jeg burde jo vite bedre enn å stole på en som har valgt å fordype seg i slikt groms. og hva heter forresten den hulen vi sullet rundt i da?

Akkurat nå leker jeg mansjovinist med Typen din;) Ellers er det ikke så mye futt i sakene. Prøver å komme igang igjen med malingen min(leke kunstner), og mingler med småpikene. Vi har jo endt opp i samme hus nesten hele gjengen. Holder oss på høyden fortsatt. Pnillings sa hun hadde truffet deg en dag, - så kanskje vi dulter ani hverandre plutselig? Hadde vært morsomt å se deg. Hvor mange år er det siden sist mon tro? You are looking good as always! Måtte alt være vel i heimen og omeng. C

6:32 pm  
Anonymous maniac said...

nja... sjekket hatten min nå, og der er ikke snakk om noe luftwaffe. Min er fra infanteriet. Ser det på sverdene forran. Kanskje vi fikk forskjellige? Skal vi gjøre en stor sak ut av dette? :)Neppe

6:46 pm  
Anonymous adam said...

I'm having difficulty following this one...

10:29 pm  
Blogger Sara said...

Not to worry, you're not missing out, A.

11:16 pm  
Blogger Alida said...

Unfortunately, I happened apon this post and THAT photo right as I was taking a bite of pizza. I feel a little of me is dying right now.

8:09 am  
Blogger Sara said...

I know EXACTLY how you feel, Alida. Imagine how I felt. I had just finished cooking us fishcakes in brown gravy for lunch. All I could eat was the macaroni and gravy. After I wrapped it up in towels and threw it out, I started having compulsive and anxious fantasies about what would happen when the garbage men found out, the police had taken prints, etc. I still am.

1:47 pm  

Post a Comment

<< Home